Zamla.ru — бизнес-планы: максимально выгодные и полезные

Помогаем предпринимателям
создать из идеи
свой крутой бизнес

Проект сферы крупного бизнеса/производства

БИЗНЕС-ПЛАН Приобретения компании Abibes, владеющей хранилищем сжиженного нефтяного газа (LPG) с флотом в г. Кремоне (Италия) и последующей его эксплуатации

Бизнес-план приобретения компании Abibes, владеющей хранилищем сжиженного нефтяного газа (LPG) с флотом в г. Кремоне (Италия) и последующей его эксплуатации .

Business plan of acquision of Abibes company, owning the storage of liquefied petroleum gas (LPG) and the fleet in Cremona (Italy) and its subsequent operating

Бизнес-план разрабатывался на заказ в 2012 году на русском и английском языке.
Объем работы — 60 страниц.

1 РЕЗЮМЕ ПРОЕКТА.. 4
1.1 Идея проекта. 4
1.2 Преимущества проекта. 4
1.3 Показатели эффективности. 5
1.4 Приобретаемые активы.. 6
2 ОПИСАНИЕ ВИДА ДЕЯТЕЛЬНОСТИ И УСЛУГ ПРОЕКТА.. 7
3 РЫНОК LPG ИТАЛИИ.. 9
3.1 Газовая промышленность Италии. 9
3.2 Рынок LPG и конкуренция в Италии. 11
3.3 Использование LPG в виде автомобильного топлива. 19
4 МАРКЕТИНГОВЫЙ АНАЛИЗ. 26
4.1 PEST (STEP) анализ. 26
4.2 Анализ 5 – сил Портера. 28
4.3 SWOT – анализ. 29
ОРГАНИЗАЦИОННО-ПРОИЗВОДСТВЕННЫЙ ПЛАН.. 33
5.1 Технология производства и транспортировки LPG.. 33
5.2 Текущая ситуация Abibes. 35
5.3 Информация по сделке. 38
5.4 Основные средства. 38
5.5 Налогообложение. 39
5.6 План продаж.. 41
6 ФИНАНСОВЫЙ ПЛАН И ЭФФЕКТИВНОСТЬ ИНВЕСТИЦИЙ.. 43
6.1 Исходные данные и допущения. 43
6.2 Инвестиционная деятельность. 45
6.3 Операционная деятельность. 47
Доходы.. 47
Расходы.. 47
6.4 Финансовая деятельность. 50
6.5 Точка безубыточности. 52
6.6 Эффективность инвестиций. 53
ПРИЛОЖЕНИЕ 1. ПРОГНОЗНОЕ ДВИЖЕНИЕ ДЕНЕЖНЫХ СРЕДСТВ, ПОМЕСЯЧНО, 1 ГОД РЕАЛИЗАЦИИ ПРОЕКТА, ТЫС. ЕВРО.. 57
ПРИЛОЖЕНИЕ 2. ПРОГНОЗНОЕ ДВИЖЕНИЕ ДЕНЕЖНЫХ СРЕДСТВ, ПО ГОДАМ, ТЫС. ЕВРО.. 58
ПРИЛОЖЕНИЕ 3. ПРОГНОЗНЫЙ БЮДЖЕТ ДОХОДОВ И РАСХОДОВ, ПО ГОДАМ, ТЫС. ЕВРО.. 59
ПРИЛОЖЕНИЕ 4. ПРОГНОЗНЫЙ БАЛАНС, ПО ГОДАМ, ТЫС. ЕВРО. 60

 

Autogas is the most widely used and accepted alternative to the conventional oil-based transport fuels, gasoline and diesel. A number of countries today have well-developed autogas markets. Global consumption of autogas reached 22.9 million tons in 2010 (See table ), and is increasing rapidly. Demand increased by 8.7 Mt, or 60%, between 2000 and 2010, with growth coming from established and emerging markets (See picture). Demand nonetheless remains highly concentrated in a small number of markets: the five largest countries accounted for 53% of world consumption in 2010 and the top ten for 75%. The 18 countries surveyed in this report together accounted for 84% of world autogas use. The four largest consumers – Korea, Turkey, Russia and Poland – saw the largest increases in consumption in absolute terms over the ten years to 2010.

There are more than 17 million autogas vehicles in use around the world and over 57 000 refuelling sites. Autogas accounted for little more than 9% of global consumption of LP Gas, but this share varies considerably across countries. Among the countries surveyed, the share is highest in Poland, where it is 73%, and is lowest in the United States at 1%.

Autogas characteristics

Autogas is the abridged name for automotive liquefied petroleum gas (LP Gas, or LPG) – that is, LP Gas used as an automotive transport fuel. LP Gas is the generic name for mixtures of hydrocarbons that change from a gaseous to liquid state when compressed at moderate pressure or chilled. The chemical composition of LP Gas can vary, but is usually made up of predominantly propane and butane (normal butane and iso-butane). Autogas generally ranges from a 30% to 99% propane mix. In some countries, the mix varies according to the season as the physical characteristics of the two gases differ slightly according to ambient temperatures.

LP Gas is derived either as a product from crude-oil refining or from natural-gas or oil production. At present, more than 60% of global LP Gas supply comes from natural gas processing plants, but the share varies markedly among regions and countries. With both processes, LP Gas must be separated out from the oil-product or natural-gas streams. LP Gas is generally refrigerated for large-scale bulk storage and seaborne transportation as a liquid, but it is transported and stored locally in pressurized tanks or bottles (cylinders).